CoverSpy: For deg som dømmer boken etter omslaget

Noe av det første jeg gjør når jeg er på besøk hos noen for første gang er å sjekke bokhyllen deres. Jeg studerer den gjerne i fem minutter. Jeg datet en gang en gutt som kun hadde fagbøker i bokhyllen, og det ble liksom litt feil. Bokhyllen din kan røpe mye om deg, og jeg synes ofte det er en god indikator på om jeg vil like en bok ved å se hvem som leser den typen bøker. Det sies jo at man skal ikke dømme en bok etter omslaget, men det er jo litt gøy. CoverSpy er en morsom side hvor en gruppe bokelskere observerer hva mennesker i New York leser på subway, buss, tog, park ol og legger ut en liten beskrivelse av person matchet med bok. Den er fin for å se hvilke bøker som er populære blant den generelle befolkningen, også er det lov å fantasere litt om hva slags person M, 30s, blue plaid shirt, slacks, backpack, Broadway N/Q platform egentlig er, og hvorfor han har valgt å ta med seg Albert Camus sin Strangers på subwayen.

 

 

Legg igjen en kommentar

