Interessant i bokblogger-verdenen

Det er så mye interessant lesing tilgjengelig i bokblogger-verdenen, så hvorfor ikke spre ordet om spesielt god lesing? Sharing is caring, after all. Jeg skal innrømme at jeg ikke er spesielt flink (enda) til å engasjerer meg i andre bokblogger, men jeg er veldig flink til å være en anonym leser og leser endel forskjellig. De siste ukene har jeg spesielt likt disse innleggene:

  • Siri skrev om Lese-FOMO (fantastisk uttrykk!) og generelle tanker om å lese hovedsaklig kvinnelige forfattere.
  • Alice fra The Book Castle skriver om hvordan hun får til å lese så mye som hun gjør.
  • Forfatteren Srinivas Rao har skrevet en artikkel om hvordan det å skrive 1000 om om dagen forandret livet hans. Spesielt interessant for bokelskere som også er glad i å skrive.
  • Catherine Nichols gjennomførte et eksperiment hvor hun sendte ut roman-manuskriptet sitt under mannlig navn etter å ha blitt avslått av samtlige literære agenter. Resultatet var at hun fikk 8.5 ganger færre avslag – på nøyaktig sammen manuskript. Dette gjør meg så himla sint og minner meg på hvor viktig det (dessverre) er å kvotere inn kvinner i lesingen sin.
  • Flora Wiström (obs skriver en av de beste bloggene som finnes) sin debutroman ble publisert 1. september og bloggen hennes om dagen er utrolig spennende å følge da hun skriver mye om boklansering, tours, prosessen bak å skrive og bli tatt opp av et forlag, samt generelt om hennes egen ekstase over å offisielt kunne kalle seg romanforfatter.

Jeg følger forøvrig alt for få bokbloggere, så om du har tips om noen gode blogger (gjerne din egen!) skrik gjerne ut i kommentarfeltet.

Victoria x
One thought on “Interessant i bokblogger-verdenen

Legg igjen en kommentar

